Sahabat Maya

Saturday, October 30, 2010

kenapa?????

maafkan ak...
bkan ak nk ungkit lagi kisah ini.. tpi tetiba terlintas di mnda ak yg kosong kini...( sekiranya org tersbut mmbacanya)
kini plus minus.... sebulan dah kmi break.... ntah la.. knapa ssah sgt ak nk lupakan dia... terlalu kukuh nma nya d hati ini..sehingga sukar untuk aku buang begitu sahaja... terlalu mudah untuk ak memaafkan nya mungkin... walaupun hati ini masih sakit atas sikapnya...
tapi apa kan daya ku.. aku tak mampu untuk melakukan apa2... aku hanya mampu mengalirkan air mata apabila aku merindukannya............
kdang2 aku rasa diri ini bodoh kerana masih pahatkan namanya d hati mhupun d otak... sukar untuk ku mengikis nama yg telah terpahat rapi....
ak hanya insan lemah yang tidak mampu untuk melawan takdir-Nya....
aku terima semua ini dengan paksa rela... kerana setiap kejadian itu pasti ada hikmah... cuma cepat atau lambt shja ia dtg...

aku betul2 kecewa sebulan lalu... dan hari ini, bru aku mendapat kekuatan untuk coretkan d blog ku ini... mungkin dia tak tau..n tak pernah pun nk ambi tahu...
aku tahu, aku x layak untuk kau.. ak tak sempurna untuk kau... dan aku x bleh jadi seperti yang kau inginkan.....

walaupun masa kita bersama singkat... bnyak kenangan yg bleh membuat bibir tersnyum n mata menangis.... semua itu aku nk buang sebelum ney.. bab sakit sgt bla aku ingt... tpi skrg aku akn simpan dengan rapi dalam mindaku... kerana kau insan yg pernh memberikan kebahagiaan untuk aku.....

sebelum nie ak x percaya dengan cinta... dan kerana kau jga aku knal makna semua itu, termaksuklah kecewa...........
thnx.............
thnx 4 everything....

final dah dekat...

2 hari lagi final exam ak akn bermula.... tpi ak mc lagi sibuk dgn fb, n on9...
ini adalah exam yg pertama setlh spm... tp ak x tau la knapa aku x rsa apa2 pun... x nervous pun...
impian ak atau harapan ak untuk final ney adlh dpt pointer 3.0... ak harp ak bleh capai... ak x nk tewas... ini ialah cita2 ak.. ak dah dpt way untuk kejar cita2 ak... n pa yg ak perlu lkukn skg ney adlh untul kalahkan mereka (guys) kat klas tu... mmg ney bidang lelaki.. tpi aku akn berusaha untuk berjya.. girls pun bleh wat bha... tpi kna usaha fullblast larr... tpi x pe... d mana ada kemahuan di situ ada kejayaan...
kadang2 ak terfikir.. ak ney x slah pilih kos ka??? tpi ak slalu ingt kata2 ustaz ak... dia ckap " kmu smua d cni bab kmu dah d takdirkan "
bla ak renungkan blik ckp ustaz ak tu.. btul gak...
Allah Maha Mengetahui.... pa yg terbaik untuk hambanya....

pa yg pnting skng ney... FIGHT tuk final...
AK NK BUKTIKAN DGN BEBERAPA ORG YG AK BLEH LAKUKAN.... I'M NOT WEAK OKAY!!!

SHOT THE AIM----> THOFF

Friday, October 29, 2010

renungkanlah... kata hati ini.....

"apabila di waktu petang jangan tunggu waktu malam, dan apabila di waktu malam jangan tunggu waktu pagi’

Kata2 diatas mengambarkn mengenai masa… masa yg ada itu kita hendaklah manfaatkn sepenuhnya… hargai… masa tidak pernah berputar kembali.. apa yg telah terjadi tidak akn berulang lagi…

Bayangkanla apa yg kita hendak lafaz pada hari ini kita tangguhkan… dan bayangkan juga apabila esok itu tiada untuk kita… apa yg kita mampu katakan?? Semua dah terlambat…

Hargailah setiap detik dengan zikir kepada Allah pencipta sekalian alam dan selawat ke atas Rasullullah utusan Allah…

InsyaALLAH……….


kecewa ku.......

lirik lagu wali band - Tetap Bertahan :

Tak pernah ku sangka Tak pernah ku duga
Kita kan berjumpa Dan telah bersama
Disiang malam aku Memikirkan kamu
Siang malam kamu Terfikirkan aku
Kita menyatu…

Jangan marah bila ku tak datang bila
Ku tak pulang bukan ku tak sayang
Kumohon kau jangan marah karena
Akan datang waktu ku tak pulang waktu
Ku tak datang.

Kini tiba saatnya kupergi
Kumohon jangan tangisi walau perih
Suatu saat nanti untukmu disini
Ku akan kembali…

Cobalah tetap bertahan Untukku
Dan coba terus bertahan menantiku
Sampai hari nanti sampai ku kembali

Jangan marah bila ku tak datang bila
Ku tak pulang bukan ku tak sayang
Kumohon kau jangan marah karena
Akan datang waktu ku tak pulang waktu
Ku tak datang.

Kini tiba saatnya kupergi
Kumohon jangan tangisi walau perih
Suatu saat nanti untukmu disini
Ku akan kembali…

Cobalah tetap bertahan
Dan coba terus bertahan
Sampai hari nanti sampai ku kembali



lagu ney dia yg bgi kat ak...mla2 ak dgar ak hapy sesgt...tpi hnya untuk sementara shja...
dia nk ak berthan untuk tunggu dia.. tpi dia yg lukakan ak..
ak x sangka kesetiaan ak di blas dgn kelukaan...

tp x pe.... its ok... Allah Maha Adil...
hope u hapy bro..
peace~~~

Thursday, October 7, 2010

DIA

Dia...
dialah insan yg mngajar aku erti cinta,rindu dan erti derita...

Dia...
dialah penyebab air mata ini selalu mengalir..
dialah yg membuat diri hilang keyakinan diri..
hilang arah...
dan penyebab diri ku menjadi lemah tak terdaya....
tapi itu cerita DULU.....

kini...

dialah yg membuat diriku ingin bangkit semula setelah tewas di medan kesakitan yg dia cipta sendiri...
dialah yg buat diri ini ingin pergi dri pndangan matanya...
dan aku BENCI dia...mungkin untuk SELAMANYA...........

MAAF LAR....
KAU YANG BUAT AKU BEGINI
*****
There was an error in this gadget