Sahabat Maya

Thursday, July 25, 2013

Mengalah bukan Kalah


بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamualaikum dan Salam Ramadhan

mungkin agak lambat untuk aku mengucapakan selamat berpuasa kepada kaum muslimin dan muslimat...

Syukur Kehadrat Illahi kerana dipanjangkan usia kita dan sekali lagi bertemu dengan Ramadhan al-Mubarak.

Agak lama aku menyepi dari dunia blog ini... bukan kerana tiada cerita.. tapi kekangan masa menghalang diri...(cewwaaahhh ayat berbunga)

Mengalah BUKAN kalah.... dalam maksud ayat ini....
mungkin aku agak terlewat untuk bertindak, tapi... itu lebih baik dari tak buat apa-apa tindakan...

Astagfirullahalazim...

Dulu
telah ku buang EGO yang membunuh diri
telah ku campak IRI yang membakar hati
TAPI,
ego itu bertandang kembali
merebak menguasai hati....
tanpa menoleh untuk kembali...

semua ini berlaku.......... kerana tiada persefahaman antara kita (cewaah)
(semua itu hanya alasan)
bila amarah telah membara...
akal dan hati akan diketepikan...
semua ini kerana titik hitap yang menodai hati
sarang syaitan yang sukar untuk lari...
Astagfirullahalazim...

Lemahnya Hamba
saat diri diuji dengan hati
tewas.. dan ingin lari..

TAPI
kini aku kembali
untuk mengikat Ukhuwwah yang sejati
bukan untuk menyakiti
kerana tak ingin dipersoal di kemudian hari

In Shaa ALLAH... yang memberi lebih mulia dari yang menerima...
ku susun 10 jari... 
memohon maaf atas khilaf diri...


semoga segalanya berakhir disini...

hatija 


Sunday, March 10, 2013

Kenyataan yang pahit

بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamualaikum Warahmatullah dan Salam Sejahtera

INGIN aku berlari meninggalkan segala kesakitan yang aku lalui...
INGIN aku pergi melupakan kepedihan yang tak tertanggung... 


segala persoalan terlerai kini... 
telah kutemukan jawapan yang pasti...
jawapan yang membawa aku ke jurang kepedihan dan kesakitan...

adakah berpura-pura adalah jalan terbaik?
atau menjadi yang sebenar solusi cemerlang?

aku keliru, aku keliru kerana kepedihan ini...
aku keliru, keliru kerana kejutan yang tak seberapa ini...

6 bulan, aku seperti sibodoh yang menanti dan mencari jawapan...
terkapai-kapai menanti dan terus mencari...
aku cuba untuk terus berdiri dan melangkah...
saat diri telah kuat untuk melangkah, 
langkah ku terhenti dikala diri mendapat kekuatan 
dan kini,
aku tewas lagi, dan terus terjatuh,,,
harapan terus menjadi mimpi,
mimpi yang tidak akan menjadi kenyataan...
kerana kenyataannya kini,
aku sakit.... 

apa yang peru aku fokus saat dan tika ini adalah apa yang ada dihadapan aku... yang SEMESTER 6... semester yang terakhir In Shaa Allah untuk aku berjuang di poli ini..... 


2 bulan lagi... 2 bulan jak hatijah untuk aku perlu bersabar....
lepas ney, In Shaa Allah... 
segalanya akan pergi...
tiada lagi air mata yang mencurah ke pipi,
tiada lagi kepayahan berhadapan realiti,
tiada lagi assignment yang memberatkan otak...


maafkan aku, aku jahat, aku kejam.... 
bkan dengan kamu jak... tpi dengan diri aku sendiri... 
aku sakit... aku pedih.... aku penat.... 
...................................................

lembaran baru, untuk sebuah kesakitan patut dibuka....
senyuman sebuah kepahitan harus ditunjukkan...
pejalanan kerana sebuah kejatuhan harus diteruskan...

TETAP TERSENYUM walaupun PAHIT... :)


Hat-e-Ja 

Monday, February 4, 2013

Hati

بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamualaikum Warahmatullah dan Salam Sejahtera

perkara ini lama dah ak nak luahkan... tapi, aku tetap pendam... 
terlalu banyak yang ingin aku sampaikan... tapi, aku tiada masa yang sesuai....

kecil nya dunia ney.... pusing2 x sangka orang tu kita kenal... 

tadi aku pun pusing2 la kat web ney... tetiba aku ternampak sesuatu.... 
aku nampak dia... lama aku tatap... dan kenangan itu muncul dengan sendiri tanpa diundang...
kenangan yang tidak sepatutnya diingat dan diimbas kembali...
aku heran kenapa perkara yang aku ingin buang dengan pantas menyambar semula.... 

aku bahagia lihat kau bahagia... tpi aku kesian dengan kau... 
:( sedih la ko ney... 

kau seorang yang hebat, tapi sayang... kehebatan kau, kau jadikan sia2... 
KENAPA PERLU DENGAN CARA MENYAKITI?

mungkin kau bukan mahu membalas dendam... tapi cara kau, kau tengah balas akan masa lalu kau... 
Sedar la.... sedar sebelum terlambat... bangun la... 

kalau tidak mencintai, jangan pernah memberi harapan... 

suka2 bukan la cara.... singgah dan pergi... ingat apa? touch and go?

aku hanya mampu menjadi pemerhati 2 pihak... 
kau teman dia sahabat... dan dia kenalanm, dia pula member kepada member... 
aku tak tau mau buat apa... kenapa mesti dia? 

harapan seorang sahabat ini tinggi... tapi, aku dapat jangka apa bakal berlaku selepas ini...
sedangkan yang dikejar pun terbiar.... inikan pula yang datang dengan sendiri? 

Aku mohon.... tolong jangan pernah lukakan hati dia... 
sebab, akan ada hati yang sakit... dan hati yang sakit itu juga akan memberi kesan dengan aku...
SEBAB, aku tahu kisah disebalik cerita... walaupun tidak semua... 

jagalah hati yang sepatutnya....


jangan sakiti.... 
CEGAHLAH... jangan sampai PERLU DIRAWAT.... 

K... 

SEKIAN~~~

Friday, January 25, 2013

sahabat

بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamualaikum warahmatullah dan salam sejahtera

SAHABAT
adalah insan yang sagat istimewa yang hadir dalam hidup kita
hadirnya tidak dipinta dan perginya hanya terpisah kerana Illahi

kehilangan, perpisahan adalah satu kejadian yang amat aku takuti satu saat dahulu...
TAPI, tidak kini.... semua itu dah sebati dalam hidup aku...

dulunya, aku takut untuk membbuka lembaran cerita baru, kerana aku pasti akan ada perpisahan yang akan menjemput satu saat nanti... 
kini, sahabat aku dah mula berubah..... 
semua berubah....
masih adakah peluang untuk kita cipta kenangan seperti sebelum ini? 
"ketawa bersama, menangis bersama"
masih adakah peluang untuk itu????
tarikh perpisahan semakin hampir
adakah kita akan berhubung kembali?
mencoret cerita indah bersama setelah terpisah?

untukmu sahabat, 
aku harap persahabatan kita tidak berakhir disini... sebagaimana tamatnya perjuangan kita di medan Diploma.... 
hmmm....
InshaaAllah... persahabatan yang terjalin takkan pernah terputus...

satu yang ku pinta, JANGAN PERNAHM MELUPAKAN... (macam tajuk lagu plak)


Tuesday, January 22, 2013

aku juga ingin bahagia

بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamualaikum dan Salam bahagia

bahagia dalam kecewa

YA... ITU LAH AKU...

kejadian yang sama berulang dan terus berulang.... 
hanya satu cara untuk tidak berulang...

BERALIH ARAH

ubah yang biasa kepada tidak biasa... 
hehee...
bingung kan... x pyh nak ambi berat sangat pun...

aku hanya akan merasa pedih kalau aku ambil kisah... jalan terbaik adalah aku ingin pergi.....
pedih....
tersenyum dalam kelukaan...
tapi itu lah yang terbaik...

silap aku adalah.... terlalu kisah...
so, sekang ney... berubah la ia kepada ADA AKU KESAH? 

UNTUK MU DAN DIA...
SEMOGA BAHAGIA... JANGAN SAMPAI ADA YANG TERLUKA ANTARA ANDA BERDUA....
YA!!!
INI UNTUK ANDA DAN ANDA.... 


AKU INGIN BAHAGIA JUA
There was an error in this gadget