Sahabat Maya

Friday, January 25, 2013

sahabat

بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamualaikum warahmatullah dan salam sejahtera

SAHABAT
adalah insan yang sagat istimewa yang hadir dalam hidup kita
hadirnya tidak dipinta dan perginya hanya terpisah kerana Illahi

kehilangan, perpisahan adalah satu kejadian yang amat aku takuti satu saat dahulu...
TAPI, tidak kini.... semua itu dah sebati dalam hidup aku...

dulunya, aku takut untuk membbuka lembaran cerita baru, kerana aku pasti akan ada perpisahan yang akan menjemput satu saat nanti... 
kini, sahabat aku dah mula berubah..... 
semua berubah....
masih adakah peluang untuk kita cipta kenangan seperti sebelum ini? 
"ketawa bersama, menangis bersama"
masih adakah peluang untuk itu????
tarikh perpisahan semakin hampir
adakah kita akan berhubung kembali?
mencoret cerita indah bersama setelah terpisah?

untukmu sahabat, 
aku harap persahabatan kita tidak berakhir disini... sebagaimana tamatnya perjuangan kita di medan Diploma.... 
hmmm....
InshaaAllah... persahabatan yang terjalin takkan pernah terputus...

satu yang ku pinta, JANGAN PERNAHM MELUPAKAN... (macam tajuk lagu plak)


Tuesday, January 22, 2013

aku juga ingin bahagia

بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamualaikum dan Salam bahagia

bahagia dalam kecewa

YA... ITU LAH AKU...

kejadian yang sama berulang dan terus berulang.... 
hanya satu cara untuk tidak berulang...

BERALIH ARAH

ubah yang biasa kepada tidak biasa... 
hehee...
bingung kan... x pyh nak ambi berat sangat pun...

aku hanya akan merasa pedih kalau aku ambil kisah... jalan terbaik adalah aku ingin pergi.....
pedih....
tersenyum dalam kelukaan...
tapi itu lah yang terbaik...

silap aku adalah.... terlalu kisah...
so, sekang ney... berubah la ia kepada ADA AKU KESAH? 

UNTUK MU DAN DIA...
SEMOGA BAHAGIA... JANGAN SAMPAI ADA YANG TERLUKA ANTARA ANDA BERDUA....
YA!!!
INI UNTUK ANDA DAN ANDA.... 


AKU INGIN BAHAGIA JUA

Wednesday, January 9, 2013

SENYUM sepi

بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamualaikum Warahmatullah dan Salam Sejahtera

Al kisah~~~

HEHEHE

aku nak share perasaan aku saat dan ketika ini.... (hahaha)

Aku buntu kerana aku keliru dengan fikiran dan perasaan yang sentiasa berkait....
dan aku selalu senyum sepi....

tertarik dengan tweet Imam Muda Asyraf
"Apa yg seringkali diungkapkan, itulah yg akan masuk ke dalam hati.. Jika hati pedih menahan rindu seseorang, kurangkan menyebut tentangnya..."

hayati dalam2~~~ 

apa yang terjadi ketika ini amat pahit untuk ditelan... tapi itukan lumrah hidup... yang pahit ditelan itulah sebenarnya kemanisan sebuah kehidupan pada masa akan datang...

aku ingin sangat terus tersenyum dalam keadaan ini... tapi aku terlalu lemah untuk sembunyikan apa yang terbuku di sudut kecil hati ini....

LARI bukan jalan penyelesaian... 
HADAPI adalah rahsia kebahagiaan...
 walaupun pedih... tapi itulah kenyataan...

ku harap mereka BAHAGIA... 

aku tak mo ada kaitan... tapi aku tak boleh lari dan terus membatu dan membuta... 


ini lah dugaan hidup... mungkin ada benarnya....
TANYA SAMA HATIJAH,
APA SEBAB MURAM,
NANTI JAWAB HATIJAH,
SEBAB SELALU PENDAM...

TANYA SAMA HATI 
APA SEBAB HITAM
NANTI JAWAB HATI
AMALNYA KURANG...

MARI PERBAIKI DIRI... DENGAN TINGKATKAN AMAL WALAUPUN SEKECIL ZARAH...
START WITH SMILE :)

Wednesday, January 2, 2013

Berhenti Menanti...

بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamualaikum Warahmatullah Dan Salam Sejahtera...

Rasanya msih belum terlambat tuk aku ucapkan selamat menyambut tahun baharu 2013... 

Ihsan google


terus kepada point entri aku kali ini... BERHENTI MENANTI...
sepanjang-panjang aku kenal dunia maya ney... ceh.... dunia maya okay.. bukan dunia reality... menanti ataupun TUNGGU "something" adalah kerja aku... sedih!!!

aku pun tak pasti kenapa aku sangat menanti sesuatu yg tak pasti... 
menanti sesuatu yang tak akan terjadi...
menanti sesuatu yang akhirnya menjadi sia-sia... 

untuk lupakan segalanya...
sibukkan diri dengan pelbagai aktiviti... aku rasa itu la yang terbaik... 
selamat berbahagia... hehehehe... :D
There was an error in this gadget