Sahabat Maya

Thursday, December 15, 2011

perasaan ku saat ini ( R I N D U )


بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...

sebagai manusia yang lemah... terlalu lemah... 
aku juga lemah dalam kes2 perasaan ini.... saat ini... perasaan aku terlalu rindu...
RINDU apa? 

banyak aspek yang aku rindukan... aku rindukan perkara2 untuk uhkrawi, nasihat2 dan ceramah agama serta pengisian jiwa.... 

aku perlukan bimbingan dan juga pengisian jiwa dalam membentuk peribadi yang masih lagi tidak kukuh.... 
pada masa yang sama hati dan perasaan aku juga tidak lari dari rindukan akan perkara duniawi.... 

aku sangat merindukan sahabat2 aku yang pernah sama2 berjuang dengan aku sewaktu di bangku sekolah menengah dahulu...


ukhuwah kami terbina dan menjadi semakin akrab dari masa ke masa... 
aku rindu gelak tawa mereka, gurauan mereka dan banyak lagi perkara2 yang telah kmi tempuhi bersama.... suka duka, tawa dan tangis.... semua menjadi memori kini...





2 jam aku dihadapan lappy menghadap FB... aku cari kembali gambr kenangan kami bersama.... ternyata... aku makin rindu kepada mereka...setelah berpisah pada tahun 2009.... kami berkumpul lagi kembali pada thun lepas.... kerana perkara yang sama RINDU.... 



kini, masing2 sudah ada haluan sendiri.... walaupun kami sekarang berbeza bidang ... sebab... kebanyakkan sahabat2 aku lebih cenderung kepada bidang perakaunan dan medic... ada juga dalam bidang tourism, F6, network, official managemnt, marketing ( akaun jga la), cikgu, nurse dan kejuruteraan.... tapi... InsyaAllah... PERSAHABATAN kami akan kekal.... jauh di mata dekat d hati... :)





Seterusnya, aku rindu dengan rakan2 seperjuangan kini... walaupun baru 2 minggu berpisah.. aku dah rasa dah terlalu lama sangt... aku pun tak tahu kenapa... lumrah kehidupan dan perasaan mungkin....




Aku rindu mereka.... sma kes macam cerita yang pertama... .. aku rindu mereka sangat2... 
Dinner dan outing2 pada sem 3.. nampaknya mula TERKESAN atas diri aku... 
kenangan tu, betul2 membuat aku SAYYYAAANNGGGGGG yang teramat dengan mereka... ( syang seorng kwan )







kepada member2 DET 3A JUL 11.... aku harap kita semua akan kumpl lagi seramai 40 org... pada thun hadapan... d DET 5A JUL 12.... insyaALLAH... andai Allah mengizinkan... AMINNN...


KESIMPULANNYA.... mcm karangan la plak...
aku rindu semua rakan2 aku dari aku tadika hingga la sekarang ini... sayang kamu semua....
 :)

yang merindui...
hatija, Tij, TJ , Atie....

No comments:

Post a Comment