Sahabat Maya

Tuesday, May 10, 2011

jalan2 nek kereta api...

Assalamulaikum W.B.T dan salam sejahtera....

korang pa kbr??? hope semua baik la k.... (jgn mcm aku ney)

kejadian ney dah lma la berlaku... 10 hari yg lalu... tpi bru hari ini aku ada mood nk cerita...

pada 1 mei yg lepas... member aku ajk p rmah dia kat bongawan.... sebelum2 ney plak member aku yang sorang ney plak nak ajak aku p beaufort untuk lunch jak... sebenarnya kita org nak naik kereta api...so, kebetulan kereta api tu lalu bongawan... so, kmi pun p sna la ramai2....

untuk yang pertama kalinya, selama aku hidup d sabah ini selama 18 tahun 9 bulan 17 hari... ini la kali pertama aku naik kereta api sabah.... merasa juga naik kereta api....
rupa gerabak kereta api.... yg bru

kereta api sabah yang bru ini sangat selesa.... feel naik kereta api yang baru ni lebih kurang jk macm nek LRT... cuma LRT laju ckit.. dan position kerusi la berbeza... :D

seramai 11 org kmi p bongawan termasuk tuan rumah... tapi, x semua naik kereta api... 5 org naik kereta dan 6 org naik kereta api... :D
TERMINAL 2
KKIA

mmg best la... best sangt... perjalann dari stesen tg. Aru ke bongawan lebih kurg 1 jam 30 minit lbih(klau x slap).... sepanjang perjalann tu mmg segar la mata... pemandangan hanya nmpak hijau dah biru jk... segar sgt....
kami gerak dari stesen tg. aru jam 0800 then sampai rumah mmber plak jam 1000 gtu la... then lunch kat sna... kami blik jam 1645..... x silap... tym blik ney, 9 org dah naik kereta api... n 2 org naik kereta....
ney faiz r @aryle.... siap tmbah lae... hahaha
wajah2 sewaktu makan.... hahaha
kaunter tiket d bongawan....
antra gelagat kat railway

mmg gila la mmber aku kat atas kereta api ney... memandangkan org x ramai... boleh2 drg buat gerabak tu macm rumah dorg... ish3...
bila kat atas kereta api tu, tetibha staff yg bertugas bgtau kita org yang kita org kena tukar kereta api.. bab yang kitaorg nek sekrg tu hanya sampai papar sahaja... kat papar plak.... ada satu kereta api lama... kami 9 org pun pakat nak naik kereta api tu... AKU INGTKAN CEPAT LA KERETA API NEY GERAK rupanya.... masak kami kat dalam tu bru la kereta api 2 gerak.... kereta api ney punya la bising... ish3... setiap 30 saat mesti bunyikan hon dia... bising sangt... walaupun bising... tetap juga merasa angin yang masuk dari tingkap kereta api...


ini aku... hahaha dan gerabak kereta api lama
MMG BEST....
itu la cerita pada 1MEI yang lalu....

sunset

ribuan terima kasih kepada tuan rumah Syaidatul Sabila Azwa... kerana sudi jemput kami... :D


selepas 2 hari:- sakit badan bab dapat rawatan ogawa secara percuma (kwan aku yg ckp) hahahahahahaha.................

sweet memory wit my member.... aydawaty, emma, sabree,hamid, mazlan,faiz,tedee,faiz r, daus n syai :D

6 comments:

  1. lama dah tak naik kereta api...=)

    ReplyDelete
  2. araj : lau ada msa p la jlan2.... best n murah lae... :D

    ReplyDelete
  3. aryle: jap lae aku simpan muka ko... ko tunggu nk sangt erk... hehehe

    ReplyDelete
  4. nice one...actually dah berapa kali baca artikel nie..bru t'gerak nk komen...syukran gak sbb sudi dtg..lunch tu pn mmg utk korg pun...^_^

    ReplyDelete
  5. thnx syai... n thnx jga bab sudi jemput... :)

    ReplyDelete