Sahabat Maya

Friday, May 6, 2011

cerita Jalan-Jalan.... :D

Assalamualaikum W.B.T dan salam sejahtera....

Nak d jadikan cerita.... sebenarnya ney kisah pada 29/4/2011(lama dah)
paper xam aku yg terakhir pada 27/4... then 29/4 tu plak aku wat keja gila... aku ngan member aku ney nak cri keja... maklumlah cuti 2 blan, lma tu babe! so, kitaorg pun cadang nk cri keja.... so, 29/4 tu kitaorg jlan la p cri keja... dari wawasan plaza aku jlan kaki p wisma merdeka... ish3...
tym kat wisma tu plak.. kmi dapat 1 keja ney... tapi kami terpaksa TOLAK d sebbkan alsan2 yg tertentu... gaji n timing blik dia semua dah ok... cuma brg jualan tu jk x ok... aku bukan apa, aku takut la aku akn menyesal bila dah tgh2 bulan bru nk chow.. so, sebelum kmi d ambil bekerja secara rasminya... lebih baik tolak...

then, kmi round la kat area kk tu... tpi malangnya TAK DAPAT.... n last choice adalah Mc Donald api2.... tpi, manager kat sna siap ckap lagi "kmu berdoa la byk2" mknanya kat cni... ramai yang apply keja kat cni.....
lepas dari mcd kami terus p AIRPORT... ambi mmber yg bru tiba dari sarawak, menggunakan kereta mmber yg sorg ney... (ambi kek lapis sarawak yg kmi order) ... then kmi blik....
kmi semua berpisah kat Masjid Bandaraya... aku ngan mmber aku yang tdi cari keja sma2 ney pun blik la.... seumur hidup aku.. INILAH KALI PERTAMA AKU BALIK RUMAH JALAN KAKI SEJAUH 2 KM... lpas +- la tu... (penat!!!)

then, esoknya... 30/4... aku jalan lagi.. kli ney aku nak jumpa org yang drive semalam... ada hal katanya... then kmi jumpa kat CP...
kami pun cerita2 la.... hehehe.. after jumpa mmber tu, aku terus gerak plak p karamunsing... dengan menggunakan kaki sekali lagi... huhu nk jmpa mmber yg kemarin(cari keja lagi)...
memandangkan mmber aku lum sampai, aku pun p la mcd kesayangan aku 2... tetibha manager kat sna ckp "nnti akak call kmu dalam bulan 5 gtu" ... satu lagi harapan....
kat karamunsing plak kmi isi 2 kerja kosong... hehehehe...

so, mna2 call 1st itula yg kmi sapu... hehehe

p/s: x gmbr.. bb low.. :D

No comments:

Post a Comment