Sahabat Maya

Saturday, October 24, 2009

MACAM-MACAM

Hari ini hari rabu…kelmarin aku dapat satu berita yang mengejutkan jugaklah…kawan aku atau abang di kelas aku telah mengalami accident kira-kira jam 5.30 ptg…….. Nasib menyebelahi dia…ALHAMDULILLAH hanya cedera ringan jak.
Nie yang nak dijadikan cerita nie…..cerita kawan ak ni atau nama dia IZ mengejutkan sekelas jugak la iaitu dia accident…. So hari ni kami rancang nak melawat dia …konon2 kami ni kawan yang prihatin la… lbh kurang jam 2 kmi berangkat dari sekolah nak pergi rumah Iz...ak ikut guru kelas aku (cikgu Noradilah) dgn 3 orang yang lain iaitu denk,amir,jo dan aku..satu kereta lagi di pandu oleh Wan, penumpangnya pula Ade,Rey dan Junior….. sampai jak di rumah Iz… first 2 sume sopan2…..10 minit kmdian semua keluar tanduk…hahahaha
Ini adalah satu lagi sweet memory aku di hari-hari terakhir aku menjadi student SMKKL….. melawat orang yang sakit…. Ada hikmah di sebalik kejadian: itulah kata-kata yang sering kali kita dengar apabila seseorang di uji dengan ujian yang di luar jangkaan… Dari kes ni hikmah yang aku dapat lihat ialah terjalinnya hubungan silaturrahim antara dua insan yang dahulunya susah untuk bercakap atau berinteraksi… ukhuwah antara insan itu dapat di bentuk kerana sesuatu kejadian….
Antara pengalaman menarik hari ini ialah:
Aku nampak Amir begitu mengambil berat tentang Iz...betul ka???
Seperti biasa kalau keluar dengan geng TRT ada-ada jak perkara yang mencuit hati..
Dan banyak lagi yang tidak dapat di gambarkan dengan kata-kata.....
Oleh itu, kepada pembaca blog ini... aku nasihatkan berhati-hati di jalan raya..patuhi la undang-ungdang yang telah ditetapkan oleh penguatkuasa….jangan lah bermaharajalela di jalan raya....INGATLAH ORANG YANG TERSAYANG....

No comments:

Post a Comment