Sahabat Maya

Sunday, January 15, 2012

Persahabatan


بسم الله الرحمن الرحيم


Assalamualaikum dan salam bahagia

PERSAHABATAN.... wujud kerana lahirnya insan yang bernama sahabat...
aku rindukan teman2 seperjuangan aku sewaktu dibangku sekolah dahulu... terutamanya zaman2 form 5...
sangat bahagia... persahabatan kitaorang sekelas... sangat akrab...

namun, segalanya berubah kini...
mungkin kerana masing2 sudah ada hidup sendiri dengan tumpuan masing2...
selain itu, mereka juga sudah ada sahabat baru...

tadi, aku round2 la p wall member aku...
then, aku baca la komen2 mereka... secara automatik timbul perasaan cemburu dan sedih di lubuk hati aku...
persahabatan mereka sangat akrab... mcm mna aku tau... sebab dorang always hangout together bila cuti semester... even time kuliah pun dorang still ada masa untuk each other walaupun mereka dari IPT yg berbeza... dah di luar pun drg rapat... inikan pulak di FB... aku tak nafikan dorang juga sama seperti kami... masing2 ada kawan dari satu course dan datu institusi, tapi mereka tak pernah lupa akan kwan2 sekolah lama dulu...
aku cukup cemburu dengan persahabatan itu...

persahabatan aku dengan rakan2 aku pulak???
jujur aku cakap HAMBAR... (ak rasa la)
semua dah ada life masing2... semua layan member baru... dan member lama semakin hari semakin dilupakan...

walaupun persahabatan aku dengan rakan seperjuangan aku time SPM tak seakrab dulu... aku harap mereka sentiasa bahagia dan berjaya dengan bidang masing2...

semoga kita semua akan berkumpul sekali lagi pada masa akan datang dengan Izin-Nya... Amiin...

No comments:

Post a Comment