Sahabat Maya

Tuesday, August 14, 2012

20 Tahun

بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

Hari ini genap la  20 tahun ak menghirup udara percuma pemberian Allah ...
terima kasih kepada yg ingat bufday aku tanpa bantuan FB... hehehe

sebenarnya, aku tak la excited sangat nak sambut bufday2 ney... bagi aku Birthday party, birthday wish ney adalah satu peringatan buat diri aku...
peringatan tentang umur yang makin meningkat dan jangka hayat yg semakin singkat .

20 tahun dah aku berdiri atas bumi yang menjadi persinggahan ini... selama 20 tahun ini, apa yang telah aku lakukan? Astagfirullahalazim...
terlalu banyak salah dan khilaf yang aku lakukan... pada orang yang ada di sekitar aku dan yang paling teruk adalah dengan diri aku sendiri....

20 tahun bukanlah angka yang sikit,masa yang singkat... tak percaya? ok, cari calculator 20x365x24x60x60 = 630.72x10^6 minit (lau x silap la. kalu salah btul kn erk.... math, HANCUR)

apa jasa aku kepada agama, bangsa, dan negara?
apa jasa aku pada kedua ibubapa aku, keluarga?
apa jasa aku pada sabahat, teman dan kenalan2 aku?
apa jasa aku pada diri aku sendiri?


aku sendiri tiada jawapan untuk persoalan aku...

impian aku sempena umur aku mencecah angka 20 ney, 
>> aku harap, aku menjadi seorang yang baik yang sentiasa melakukan perubahan menuju kebaikan....
>> ingin mencapai cita-cita yang aku impikan sejak di bangku sekolah...
>> aku harap, pointer aku tak jatuh lagi... penat tengok pointer jatuh... huhuhu :(
>> tidak menjadi seorang yang lalai yang tertipu dengan dunia...
>> dan macam2 lagi

LIHATLAH DUNIA...

semoga perkara yang bakal berlaku dapat aku tempuh dengan kekuatan yang diberikan oleh Allah serta sabar dalam segala sesuatu...

Andai hari ini bukan milik kita, usah bersedih usah berduka kerana dalam kegelapan ada cahaya menanti di hujung pasti. bangkit setelah jatuh adalah pejuang sebenar... Hatijah Saripudin. 14.8.12

2 comments:

  1. Happy Belated birthday pren! Sorry lambat wish! Skit da lupa.. huhu.. da nyanyuk agaknya sy ne..
    Btw, terima kasih kerana menjadi kwn sy.. Semoga dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki. :)
    Semoga sukses selalu~ :D

    ReplyDelete
  2. tq tq tq tq tq... tq sdi singgh my blog.. :D
    tq for the wish... tq jga coz jd kawan sya...
    amiin... semoga mnjadi doa yg d makbulkan Illahi... :D

    ReplyDelete