Sahabat Maya

Monday, December 24, 2012

Aku yang lemah

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Assalamualaikum warahmatullah wabarakatu dan Salam Perpaduan 

setiap insan yang berdiri di atas bumi Allah ini pasti akan diuji... samaada diuji dengan kesenangan ataupun musibah... 

ramai yang anggap musibah itu sahaja ujian Allah... sebenarnya kesenangan, kebahagian, kegembiraan itu juga adalah ujian yang lebih berat dari Allah tapi kita yang lemah ini tak perasan akan ujian ini... 
kenapa?
bagi aku... kerana kegembiraan, kebahagiaan, kesenangan itulah yang kadang2 membuatkan kita lupa untuk bersyukur kepada Yang Maha Esa... 

Astagfirullahalazim...
aku sentiasa leka dan alpa saat kebahagiaan singgah dalam hidup aku... 
aku lalai tatkala sedang bergembira
aku lupa saat diri diambang kesenangan....

Ya Allah...
Tabahkanlah hati hamba-Mu yang lemah ini
Hati yang sering lalai dan alpa...
janganlah Engkau butakan hati hamba dengan tipu daya dunia
Amiin... 


No comments:

Post a Comment