Sahabat Maya

Saturday, January 23, 2010

2010

Yang berlalu biarlah berlalu kehidupan harus diteruskan….2010 adalah tahun yang baru untuk membuka cerita hidup yang baru… tutup buku lama dan buka buku yang baru.. yang berlalu jadikan sebagai kenangan…. Yang baik di simpan yang buruk jadikan sempadan… tidak salah melakukan kesilapan tapi hendaklah belajar dari kesilapan tersebut bukannya melakukan kesilapan yang sama….
Semakin besar angka tahun yang kita kecapi semakin pendek umur kita… ajal akn datang pada bila-bila masa begitu juga dengan kiamat…. Dunia sudah tua.. tetapi manusia masih lagi alpa dan lupa akan kehidupan yang kekal abadi yang menunggu kita….. apakah tahun 2010 adalh tahu terakhir kita berada di muka bumi ALLAH ini….ALLAHUALAM….
Untuk menjadi insan yang baik tidaklah mudah… apabila kita telah cuba menjadi yang terbaik pasti ada sahaja orang yang tidak berpuas hati….maklumlah darah sama merah hitam hati lain-lain..kita tidak dapat memuaskan hati setiap orang yang ada disekeliling kita…
Untuk tahun 2010 ini aku hanya berharap aku menjadi insan yang lebih baik dari tahun yang sebelumnya.. aku ingin menjadi orang yang menghargai masa setiap detik itu akan ku hargai dengan kenangan yang akan ku abadikan hingga akhir hayat……… aku harap dugaan yang datang akan ku harungi dengan senyuman dan segala usahaku akan ku akhiri dengan tawakkal kepada ALLAH…. Harap 2010 lebih bermakna…..

No comments:

Post a Comment