Sahabat Maya

Sunday, March 6, 2011

Janji

Assalamualaikum W.B.T dan salam 1 malaysia buat pembaca blog...

Sebenarnya aku ney bzy la sgt(x d tnya pun) tpi wat2 x bzy je...

berblik kpda tjuk kat ats tu janji.... apa itu jnji??? korg cri la meaning yg lbih tepat kat kamus dewan yerk...
sebenarnya, aku rsa @ mmg pun aku dah berjnji kat beberapa org ney.... ala jnji simple jk.... klau dulu... tpi sekrng ney jnji tu jd difficult plak untuk d tunaikan...
aku bkan apa, jnji ney bhya klau kita z tunaikan... ciri2 org munafik plak tu... bkan nk blgak alim jgk cuma takut...

sebelum ney ak pernah berjnji nk blanja member mkan bla dah bufday dia...(tu pun nk kecoh)... tpi yg mnjadi msalah sekrg ney adlh aku dah x brapa ok ngan member tu... mcm mna ak nk tunaikan janji aku??? (bingung)

pastu, satu ketika dahulu... (last year)... aku dah pernah ckp kat seseorg yg aku ak tunggu dia sampai dia capai kebahagiaan dia atau sampai dia bahagia... dalam erti kata len aku masih saygkn dia la... tpi, semua itu adlh satu bnda yg mustahil... x ka keadaan aku mcm menunggu bula jatuh ke riba??? lama tu...

aku jadi bersalah plak bila ingt kembli peristiwa ini.... aku keliru dan buntu... aku x tau nk wt pa... walaupapaun... aku selalu mendoakan kebahagiaan mereka berdua... agar tidak wujud dendam d hati mereka untuk aku... :D

--> pengajaran dari kisah ney...(ada pengajaran ka???) .. berhati-hati dalam berkata-kata... kerana setiap apa yg keluar perkataan yg keluar dari mulut kita mungkin akn merosakkan seseorg atau membahagiakan org... sentiasalah berkata yg baik2...
dan jagn la menabur jnji yg x dapat ditunaikan.... kerana ada pihak yg akn berduka kelak!!!

sekian

No comments:

Post a Comment

There was an error in this gadget