Sahabat Maya

Wednesday, March 23, 2011

Sedar ...

Assalamualaikum W.B.T dan Salam Sejahtera....

Alhamdulillah....
itu la antara kata2 yang boleh aku ucapkan saat diri ini mendapat kekuatan untuk meneruskan perjuangan menuju kehidupan yang abadi dan kekal untuk selamanya....

saat diri aku masih lagi terkapai-kapai dan masih lagi terumbang ambing, Allah maha berkuasa... Allah tunjukkan jawapan yang pasti untuk aku.....
lapang, tenang dan yakin... itu lah antara perasaan aku saat ini... tidak seperti dulu.... gelap, sedih, takut dan semua yang teruk2 la... :D

Islam is a way of life.... Islam mengajar umatnya dari perkara mudah sehingga la yang berat... tpi, sedih sangat dengan umat islam zaman ini....
aku pun tidak sempurna, aku pun insan yang berdosa, aku hanya mampu memohon kepada Yang Maha Mengetahui agar perjalanan hidupku sentiasa direhai-Nya...
dalam mencari sesuatu yang pasti dan istiqomah aku berharap agar aku tidak lagi hanyut seperti sebelum ini...
ini adalah perkara yang terbaik... Insyaallah....

p/s: terlalu banyak perkara yang Allah tunjukkan kepada umat manusia agar kembali beriman kepada Allah... percaya lah akan hari kiamat dan hari kebangkitan... sesungguhnya akan datang hari itu tanpa diduga oleh akal dan fikiran manusia yang cetek dah rendah.... bersama-samalah kita berdoa semoga nyawa kita diambil saat diri ini masih beriman dan mati dalam keadaan husnul khatimah......

No comments:

Post a Comment