Sahabat Maya

Sunday, August 28, 2011

Damba cinta

بسم الله الرحمن الرحيم


Ya ALLAH... 
Jika aku jatuh cinta,
Cintakanla aku kepada seseorang,
yang melabuhkan cintanya kepada-Mu 
Ya ALLAH...

JIKA, aku rindu,
rindukanlah aku kepada seseorang 
yang sentiasa merindukan-Mu 
siang dan malam...

Ya ALLAH, 
jauhkanlah mata dan hati ku
dari cinta dan rindu yang sementara ini
jauhkanlah aku dari angan-angan dunia ini
agar aku tidak lalai seperti sebelum ini

Ya ALLAH,
jika benar dia jodohku,
bimbinglah hati-hati kami 
agar sentiasa mencari CINTA MU YA ALLAH
jika dia bukan jodohku,
jauhkan la cinta dan rindu yang bertandang 
yang bukan untukMU...
kikis la dia dari hatiku
dan kikis la aku dari hatinya...

Ya ALLAH,
aturan-Mu terlalu sempurna,
untuk percaturan hidup manusia,
aku redha dengan ketentuan-Mu ya RABB
kerana ENGKAULAH PENCIPTA CINTA... YA ALLAH...

Ya ALLAH, 
aku takut akan neraka-Mu
tapi, aku tidak layak ke syurga-Mu...
YA ALLAH... bantulah hambamu yang hina ini menuju-MU
dan meraih CINTA SUCI-MU 
bersama insan yang telah KAU tentukan kepadaku...

damba cinta-Mu
atie

No comments:

Post a Comment