Sahabat Maya

Wednesday, February 22, 2012

Aku yang terlepas pandang...

بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

aku mulakan kisah ini dengan ucapan Basmallah dan Salam... 

Saat diri bahagia dengan keadaan yang mengelilingi aku... aku lupa akan perkara-perkara kecil yang patut aku beratkan, kisahkan, ambil peduli, ambil tahu... iaitu... Pandangan Orang...

Aku terlepas pandang akan pandangan yang memerhati... 

kalau sebelum-sebelum ini aku pernah mention kat entri sebelum ney(byaknya sblum) bahawa, kisah aku macam berulang seperti tahun 2009-2010 ... dejavu ... cuma kisah pada insan yang berlainan... :D

aku cuba untuk berfikiran positif akan perkara ini... tapi, satu langkah aku telah membuat satu kesilapan... :(
terlalu banyak input yang aku dapat untuk kisah ini... sehingga aku menjadi binggung dan takut...
macam2 persoalan yang bermain diminda aku... betulkah? salahkah? ... tidak aku temukan jawapan(mcm lgu plak)

ingin aku betulkan apa yang telah salah, ingin aku luruskan apa yang bengkok... tapi kudrat aku sebagai seorang manusia hanya mampu melihat dan mengalami... 
aku tidak dapat mengundur masa... tapi apa yang aku dapat lakukan untuk masa hadapan ialah... meminta maaf...

AKU MINTA MAAF SANGAT SANGAT SANGAT SANGAT... 

Semoga keadaan akan berubah seperti sedia kala tanpa ada salah faham... aku tak mahu keadaan berubah menjadi terukk... :(
perkara ini la yang membuat persahabatan aku jauh dengan seorang sahabat pada tahun lepas(2011)
perkara ini juga la yang membuatkan persahabatan aku goyah pada dua tahun lalu (2010)
dan aku tak mahu perkara ini berulang pada tahun ini (2012)

Ya Allah, 
lindungilah hati-hati kami dari permusuhan,
lindungilah hati-hati kami dari keretakkan,
lindungilah hati-hati kami dari permusuhan, 
Jagalah hati-hati kami sebagaimana Engkau menjaga Ukhuwwah yang terjalin ini,
Jagalah hati-hati kami dari pertelingkahan asal bisikan syaitan,
Jagalah hati-hati kami agar sentiasa tenang...
Jagalah hati-hati kami dari segala perkara yang Engkau murkai
Sesungguhnya, segala Puji hanya untuk Engkau Tuhan Sekalian Alam... 
Amiin ya Rabb al alamin...

No comments:

Post a Comment