Sahabat Maya

Saturday, February 5, 2011

Long Journey (LAHAD DATU)


assalamualaikum w.b.t dan salam sejahtera....

bertemu lagi d ruang maya... bertempat d Hat-e-Ja....

pada 3/2/11 yang lalu, kami sekeluarga telah melalui satu perjalanan yang jauh....(skema gila ayat... macm wat krangn full words owh...)

so, kmi pun berangkat la jam 0600... awal kn.... tpi ok la tu... dripada sblum ney, kmi pernah jlan jam 0500 nk p sandakan..... kmi p sepanggar luk ambi pakcik aku sebelum mnruskan perjlanan....
sepanjang perjlan tu, aku cuci mata la... hehehe... tgk kehijauan pokok2... maklumlah, jlan nk p ranau tu kan hutan.... so, hijau jk la d pndangan.... mmg tenang la... bersih mata daripada kesibukan jalan raya... :)
klau dah jaln awal2 pgi, mestilah nmpak Gunung Kinabalu yng cantik tu.... nmpak banjaran Crocker dgn jelas... mmg indah la melihat matahari terbit di sebalik gunung.... klau tgk ngan org tersyng lae... korg jk la yg tau...
best la tgk pemandangan tu, tpi syng... background musik aku... x sesuai... Derita Merindu... huhu

d sebbkan pagi2 2 ak x dapt tido, so aku pun wat dono jk la... packing barg... last2 ada gak yg tertinggal... my sweater n my hp... hehehehehe :D... ok la tu... x gak org yg cri aku tu... :D

sblum kmi, p lahad datu... kmi singgah luk p sandakan... kat batu 14... cousin wat aqiqah.. kiranya kmi ney p lunch free la kat sna... hehehe
kmi sampai kat btu 32 lebih kurang kurang 1130 dgn kelajuan purata 80 km/h...........
sampai sna jk... mcm jejak kasih... aku ngan kakak aku ney macm besa la... wat dee jk... hehehe... habis mkan beliau2 cerita2 la... then jam 1555 kmi berangkat ke Lahad datu....

dari batu 32 Sandakan ke bandar Lahad Datu msa yang d ambil lbih kurang 2 jam dengan kelajuan lbih kurg 100 km/h.... sampai bandar LD kmi kna cri simpang ke Tunku... dah jumpa dah.... then, jlan lae 2 jam untuk cri Felda.... gila pnyala JAUH... kmi ingt dah sampai la lpas jumpa gate Felda ney.... call la abg aku ney... tnya dia.... dia ckp kmu cri bndar cenderawasih.... hari pun dah gelap... bhya jln mlm2 ney 4 da 1st tym kat satu2 tmpat... baru la katakan... kat Bandar Cenderawasih tu, kmi jumpalah abg aku ney... bleh2 dia ckp... setengah jam lae jlan... beu sampai uma aku... kmi pun gerak la... dgn kelajuan 120 km/h.... mlam kan teda kereta... laepun kmi ikut abg aku... so, laju pun ok gak... sepanjang perjlanan tu, aku tgk hitam putih n hijau gelap... huhuhu

setelah melalui jaln yg jauh... kmi pun sampai la kat uma abang aku... gila rumah dia ney... hujung LD... habis mnyak...

itu la cerita untuk part 1.... nnti aku cerita tym blik plak...
k sekian

No comments:

Post a Comment