Sahabat Maya

Thursday, October 13, 2011

3,2,1

بسم الله الرحمن الرحيم

ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA....

kini aku kembali lagi ke dunia blog... :D

susah la aku ubah sikap aku yang tak bleh lepas dari on9 dan on LAPPY.... 
sehari tak on lappy... rasa macam tak lengkap jak hidup sehari... hehehe

berbalik kepada tajuk kat entri ney.... 3,2,1.... ini bukan cerita 3,2,1 CINTA.... hehe
ini adalah kisah disebalik cerita...

kini, aku dah lalui 3 FASA dalam hidup aku.... 
1 : sekolah rendah
2: sekolah menengah
3: alam IPT

dalam aku melalui 3 FASA ini... bayak perkara yang aku belajar.. terlalu banyak... 
pengalaman kan mematangkan kita.... :D

bila kita kira... kita mesti kira dari 1,2,3 kn...
tapi kali ini aku bukan nak countdown FINAL EXAM... 
cuma tadi, terdetik kat kepala otak aku yang tengah serabut ney...

3,2,1
sebenarnya aku nak cerita pasal NAMA.... pa kaitan? begini ceritanya...

3+2+1 = 6
 (dah masuk dah bab matematik)

6 = h-a-t-i-j-a (bukanlah ejaan nama aku sebenar)

waktu aku sekolah rendah dulu... mna la aku tau bab2 nma GLAMOUR ney.... budak2 tau men kejar2 jk... hehehe

so, aku just kenalkan nama aku sebagai hatijah....
TAPI, kawan2 sekolah aku tak panggil aku hatijah... drg panggil aku TIJ... ok la tu....
bila dah makin pndai berfikir ney... mula la nak mnta puji nak wat nama samaran....
aku pun cubalah perknalkan diri sebagai HAT... tapi, bila fikir5.... mcm tak btul jk... 
HAT=TOPI 
cancel terus nma tu.... hehehe




tak pun nanti kawan2 aku sebut sebagai "hate" macam memaki plak.... hate hate hate hate hate (benci benci benci benci benci) 
hahahahaha 

so, sampai sekarang.... kawan2 aku yang kenal time sekolah rendah panggil aku TIJ....

beralih plak kepada zaman sekolah menengah... KISAH HIDUP BARU...
memandangkn sekolah baru... so, nak jga persekitaran baru kan... kan semua baru...
cikgu baru, kawan baru, umur baru, buku baru... SERBA BARU LA...

so, time sekolah menengah plak... aku cuba la sekali lagi nak wat nama glamour ney.... 
conteng punya conteng...
burst!!!!!! tercipta la satu nama... TIJAY
so, kawan2 aku pun panggil la ak TJ... 
sekarang ney kawan sekolah menegah... ada la certain2 yg panggil aku TJ.... :)

SETERUSNYA.... IPT ZONE.... :D
6 bulan aku keja... then aku masuk poli..... sebelum aku masuk poli... aku dah tanam tekad dalam2.... aku nak create satu cara hidup baru (kunun) 

so, langkah pertama mestilah hidupkan NAMA baru... hahahaha
aku melangkah kan kaki aku dengan diri aku yang baru yang ingin dikenali sebagai ATIE....
so, aku kenalkan diri aku dengan member2 aku sekarang ney sebagai ATIE...
sepa panggil ak aku selain atie... kadang2 aku wat tak tau jk... hehehe :P

tpi, member2 aku ney panggil aku T jk... hahahahaaha

so, kesimpulannya.....
sekolah rendah : tij (3)
sekolah menegah : tj (2)
IPT: T (1)

lepas ney ntah la pa plak... aku akn suruh org panggil nama penuh kot... CIK HATIJAH.... hahahahaa :P

so itu la cerita 3,2,1.... :D

No comments:

Post a Comment