Sahabat Maya

Saturday, October 1, 2011

takut

بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamualaikum kepada semua sahabat yang dikasihi kerana Allah...
dan 
salam sejahtera....


SEJARAH... terlalu jauh untuk didekati.... terlalu lama untuk diulang....
tapi
siapa yang tidak belajar sejarah pasti akan mengulanginya lagi....

SEJARAH, KISAH SILAM aku banyak mengajar aku hidup dengan lebih tabah dan stay COOL pada hari ini.... kisah hidup aku suatu ketika dahulu terlalu mencabar bagi insan yang bergelar pelajar...

tapi,

"Allah tidak memberati seseorang hambaNya melainkan apa yang terdaya oleh hambaNya"
surah al-Baqarah, ayat 286

ujian yang datang menuntut kita berada dalam keadaan sabar dan redha di atas ketentuan Illahi... 

satu2 perkara datang dan pergi.... dari perkara yang mengembirakan hinggalah yang menyakitkan...

sejujurnya, aku tidak ingin tewas dimedan perjuangan yang masih panjang ini.... aku tidak ingin rebah di mata sahabat2 aku...
aku ingin terus melangkah...
sampai bila??? 
mungkin sehingga kaki ini tidak mampu untuk menampung diri lagi.... 

SEJARAH.... perkara yang aku paling takuti.... bukan kerana apa... semua sebab aku tidak ingin mengulang kembali memori hitam yang hampir membuat aku tersungkur di medan pertempuran SPM aku... mujurlah aku punya sahabat yang sentiasa memahami dan bersama ak...

kini, sejarah itu sedikit demi sedikit berulang....
aku tak mahu!!!! aku tak mahu!!!! aku tak maaaahhhuuuuuuuuuuuuuuu!!!!

aku takut!!!
belenggu yang telah pergi dari hidup aku kini datang kembali.... 
aku hanya mampu BERDOA agar semua itu tidak akan berulang kembali....

dalam sedar aku mencari,
dalam mimpi aku melihat,
dalam mencari aku tersungkur,
dalam sepi aku menanti yang tak pasti.....
...................

harapan ku agar semua ini tidak berulang kembali....

hatija

No comments:

Post a Comment