Sahabat Maya

Saturday, September 24, 2011

finally.... Alhamdulillah

بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatu dan Salam Ceria...

hari ini aku nak bercerita ney...

AL-KISAHHHHHHHH

hehe...
kisah bermula sewaktu cuti semester yang lalu...
disebabkan semester break yg lepas aku menjadi penganggur terhormat kat rumah... so, beliau aku suruh aku belajar driving...
aku pun ok jak la... tak sampai seminggu aku belajar driving ngan beliau aku, aku pun daftar la kelas memandu... aku daftar kat KMK... murah ckit... :D

dalam akhir bulan mei... aku mulakan kelas... start dari KURSUS KPP, KURSUS PRA L UJIAN KOMPUTER... 
ALHAMDULILLAH... ujian komputer aku berjaya dengan jayanya... tak perlu aku ulang... :D

pastu latihan 8 jam... 
dalam latihan 8 jam tu... aku belajar la nak handle kereta dengan betul... sebelum ney main belasah jak.... so, bila dah ambi kelas 8 jam ney... kira ok sikit la...

aku QTI bulan julai, 30. tym QTI seriously... aku x berapa yakin lagi... tapi aku belasah jak... Alhamdulillah... lulus juga aku... :) ( tu pun nasib menyebelahi aku)

lepas QTI mestilah JPJ test kan... kat sini la aku betul2 down... bukan apa... aku rsa macm ditipu... sepatutnya jpj test aku sebelum raya... tapi... 2 KALI kena cancel.... agak2 r.. siapa x bengang kan... tapi, aku COOL kan diri aku dengan berfikir secara positive... Alhamdulillah... 

dan baru2 ney, jpj test... 
UNTUK PENGETAHUAN KORANG... aku adalah insan yang pertama sampai di KMK... sebab tutor aku suruh aku belajar lagi untuk yang terakhir kalinya before test...lepas dah pusing2.. dah breakfast ... aku pun pegi la bengkel tempat orang berkumpul... 

DAN AKU ADALAH ORANG YANG TERAKHIR untuk sesi 1... nombor 60... istighfar memanjang aku... 


nombor beruah!!!!

memandangkan aku orang terakhir untuk sesi 1 tu... hilang nervous aku.... digantikan plak dengan tiada perasaan... 1st bukit... macam2 gelangt... bila nak dekat turn aku.. tetibha la plak nervous... dalam hati aku berdoa... aku x dapat kereka 3916... takut gila aku dapat kereta tu... 16 tu... tak la lucky sgt buat aku... Alhamdulillah... aku dapt juga kereta tu... n berjaya lepas... 
pas bukit, parking n 3 penjuru... aku x akn lupakan saat2 ini... berharga sangt... siap aku boleh lupa mana minyak n mana break... nasib baik aku x gelabah sangt... ney pun aku lepas... (almaklumlah... coolgurlz)

dan yang terakhir... LALUAN... memandangkan aku terakhir... lepas jam 2 baru laluan test aku... siap boleh lunch n solat zuhur lagi...

tym laluan tu plak... mati2 aku ingt aku dah gagal... bab ada kejadian yang merbahaya la juga aku buat... tapi bila pulang tu... kakak JPJ tu cakap... LULUS... ALHAMDULILLAH...

semua berjalan dengan jayanya... 
my license... hehehe...
maklumat dilindungi... :) 

dapat juga aku lesen P... target aku ACHIEVE... nak lesen before practical.... :D...


and, tadi aku pegi la KMK nak ambi lesen P aku ngan tutor aku... yang best nya... darim keluar parking rumah aku , nak p KMK AKU YANG DRIVE... di temani oleh bapa dan adik aku la... and balik tu pun aku juga yang drive...sampai masuk parking balik hehehe... 
dengan confident ney... sebenarnya, aku confidentkan diri aku bukan apa... aku ada hasrat sebenarnya... hasrat aku.. agar kereta itu tidak lagi di ikat.... hehehe.... 


so, itu jak la kisah aku untuk cerita ambil lesen ney... :D
sekian...
atie

1 comment:

  1. Helloo... boleh tumpang bertanya... :)
    Saya bercadang nak register di KMK, ok kah cara ia mengajar memandu?

    Saya ni langsung tak tau memandu, harap dapat tutor yg pandai dan sabar mengajar. Kalau boleh, tolong2 lah recommend name tutor kepada saya ni, hehe... thank u ahh...

    ReplyDelete