Sahabat Maya

Sunday, September 25, 2011

salah aku

Ya Allah, 
salahkah hamba Mu ini menjawab persoalan yang diajukan....

sahabat,
aku ada salah ka dalam menjawab pertanyaan mu?
mengapa engkau diam dan berlalu pergi?
aku hanya menjawab dengan jujur...
mungkin kau tak suka dengan jawapan itu...
tapi aku kena jawab juga...
aku malas dah nak cover2....
salahkah aku nak jujur dengan kau dan diri aku?
jawapan aku memanglah TIDAK...
mungkin bagi kau SALAH

sahabat,
andai kiranya engkau tidak selesa dengan jawapan itu...
katakanlah kepada aku...
maafkan aku....

sahabat,
aku tidakla sebaik dia yang menjadi teman mu kini...
yang menjadi pendampingmu dikala suka mahupun duka...
tapi aku berusaha untuk menjadi yang terbaik untuk dirimu..
untuk memahamimu...
tapi apakan daya aku....
maafkan aku sahabat andai aku menghiris hati mu...

:(
tj

No comments:

Post a Comment