Sahabat Maya

Saturday, January 29, 2011

cita... cinta


Assalamualaikum w.b.t dan salam sejahtera....

tdi aku nonton tipu kiri tipu kanan... ney kli kedua dah ak tgk movie ney.... 1st kat lappy aku... 2nd kat Tv td...
dalam banyak2 babak 2... aku tertarik dgn satu dialog dalam babak ney....

"kejar cita2 dulu dan cinta akan datang kemudian"

antara cita dan cinta mana lebih penting??? jwb la...

n satu hari tu, ustaz aku ada soal kmi kat klas... dia soal semua budak lelaki... bila target drg nk kahwin.... hahahaha.... dorg pun jwab la...

pa kaitan ngan dua bnda ney????

pandangan aku la kan.... aku nk kaitkan dua bnda ney...
lelaki kna kejar cita2 dulu sebelum kejar akn cintanya... ini kerana lelaki akan mnjadi ketua dalam sesebuah institusi keluarga itu.... bab tu la ustaz kmi soal bdak lelaki jk...

bab, perempuan kan perempuan... hehehe... pandai2 la fham.... tpi itu DULU....
sekarang zaman dah berbah... kita bukan lagi d zaman Hang Tuah... kita dah di zaman globalisasi... zaman moden... semua nk berjaya... bahkan perempuan boleh jadi CEO lagi....

so, sebagai manusia yang mempunyai misi dalam hidup ney..... mungkin benarlah kejarlah cita2 dan cinta akan muncul di kemudian hari....
tpi, bgi yang tgh hangat bercinta.... selarikanlah cinta dan cita anda.... sekiranya anda dpt handle 2 bnda ney... kebahagiaan akan menanti anda dihadapan...

TAPI INGAT!!! jangan menghalalkan apa yang telah diharamkan..... :)

k... semoga impian kita semua akan tercapai... Insyaallah...
Amin


No comments:

Post a Comment