Sahabat Maya

Thursday, January 20, 2011

Kenangan

Assalamualaikum w.b.t dan salam ceria

klas dri awal pgi hingga la ke petang... dalam msa 8 jam berada d poli ney, gap untuk rehat hnyala 1 hour, 15 mnit pgi, 45 mnit tgh hari...
gap 45 mnit yg d berikan itu akan d manfaatkan dgn sepenuhnya... dgn melakukan tugas yg pnting sblum klas bersambung semula pada 1400.
waktu2 bgini aku slalunya akn meng
unjungi Pusat Islam(PI)... Sejak aku dduk luar ney, atau lbih tepat sejak sem 2... alhamdulillah... aku dan member sorg ney adalah pengujung tetp PI...
aku ke PI utk menunaikan kewajipan yg telah d wajibkan... brada d dalam PI, tenang mnyapa diri... x kerisauan, x kerunsingan yg ada hanya lah ketenangan...

memandangkn klas aku hbis awal tdi... so, a
ku pun stay la kat PI sementara tunggu member habis klas sekali menunggu masuk waktu...
muhasabah dirilah d sna... imbas kembali kesilapan yg telah d lakukn... dosa yang d tanggung dan memikirkan azab yg menanti...

pandangan aku kosong ke hadapan... tetibha aku teringat kat kwan lama ak... kawan klas aku tym form5... bila ada masa kmi akn menunaikan solat berjemaah... indah sunggu saat itu... saat takbir di angkat menghambakan diri kpada Pencipta... berjemaah dengan rakan seperjuangan....

kini, kmi telah terpisah... masing2 punya haluan sendiri... mengejar cita yg menanti...
kepada rakan2 ku... teruskan perjuanagnmu d medan pertempuran... (medan IPT)
semoga berjaya dan semoga kita akan bertemu lagi dgn cerita dan kisah masing2 su
atu hari nnti....


Insyaallah...

No comments:

Post a Comment