Sahabat Maya

Monday, January 31, 2011

chit chat....


Assalamualaikum w.b.t dan selamat sejahtera

Alhamdulillah... hari pertama cuti ada gak la pengisian... walaupun aku just duduk kat depan lappy n tv... ada gak ilmu yang bermanfaat yg aku dapat...

tdi petang aku chat ngan seorg member yang mmg lma dah aku x chat.... kmi chat kaT YM jk... tym sem 1 dulu sllu gak la kmi contact2... tpi sejak sem 2 ney, jarang dah... xpecially bila dia dah berubah(alhamdulillah)..
post ney bkan nk mengumpat tau...

sebenarnya aku nk kongsi jk... dulu, seriously aku mmg ssh ckit nk terima perubahan dia... terlalu mendadak... dan aku x suka sangt cara dia... tpi lama-kelamaan... aku kna terima juga... bab dia kawan aku.. n aku kna support dia... semoga berterusan...

setelah sekian lama(lamakah???) byak yang pelajari... byak perkara yang membuka mata aku sendiri... bila aku kaitkan sesutu perkara itu dengan perkara yang lain... brulah aku rasakan bertapa besar kekuasaan ALLAH...
dia selalu ckp nk berjihad... jihad ke jalan Allah...
' banyak dugaan akan ditempuhi bila seseorang itu ingin membuat kebaikan' kata2 ini begitu hebat pengertiannya... aku renungkan kata2 ini tym blik dari klas hari tu...

kawan ak kat YM ney x ramai... n yang selalu on9 pun berapa kerat jk... aku mmg selalu on YM... bab bila aku on9 YM tu automatically sign in... hehehe
so, bebalik kpada cerita... byak jgak la kmi cerita tadi... macam pengisian.. hehehe
dari satu persolan sma ada di p sabah ka x...
cerita berkembang kepada jihad seorg hamba....
pastu dia type la word ney:-
"indahnya bila kita berkata2 tetapi kita xmelakukan janji kita"
smart kn words dia.... 100% aku terasa... tpi ntah la itu untuk spa... tpi aku mmg terasa la.. huhuhu tpi terasa kat ctu jk la...

then cerita pasal bidadari syurga
pastu cerita psal buku
then cerita psal poli
pastu YDP
THEN HABIS... AKU PENAT NK REST....

gtu la cerita kmi..... apa2 pun... semoga apa yang dia lakukan itu diredhai Allah dan semoga segala masalah dia selesai...

P/s: sory r guy... bkan mngumpat... nk post jk... hehehe lau x puas hati, direct la p hp erk.. :Dngee

No comments:

Post a Comment