Sahabat Maya

Saturday, January 15, 2011

kahwin

assalamualaikum.... dan salam ceria... :)

kahwin???

setiap insn mengimpikan istana bahagia... mendirikan masjid amatla di tuntut dalam islam... perkahwinan adalah jalan yang baik untuk mengelakkan perkara yg buruk seperti zina, rogol dan sebagainya... pekahwinan juga merupakan ibadah dan sunnah Rasulullah... adakah org yg x nk kahwin?????

sekiranya seseorg itu nk kahwin... nk kahwin ngan sepa??? mesti r ngan org yg d sygkn... lumrah hidup... tpi itu terpulang la dengan individu... nk kahwin ngan spa.. jgn kahwin ngan sma jenis sudah... k...

sbnarnya tdi tu muqaddimah jak...
nie cerita aku sbnrnya... last year ak da bca kat fb, yg member ak ney nk kahwin... muda lae... junior aku tym skul dulu.... dia nk kahwin dah.. langkah bendul... jodoh dia dah sampai...
mula2 tu terkjut gak bla tau... awal babe~~~ tpi jodoh dia dah sampai... sbgai senior n kawan... aku doakan kebahagiaan hingga ke akhir hayat.. insyaallah....

tdi pagi plak, aku buka la satu sampul ney... ingtkn surat aku... bila aku buka card invitation... baca r nama mempelai tu... alangkah terkjutnya diri ini... ceh~~~
pengantin lelaki tu mmg knal la... dulu jiran n teman sepermainan abang ak tym kecik.... hehehe.... pastu ak bca plak nma pengantin pompuan tu... junior aku la.... kecil nya dunia ney... pusing2 rpanya knal... hahahaha
skg ney aku just tunggu green light dari BOSS aku... nk pergi ke x... hahaha

semoga kebahagiaan menjadi milik kmu berdua sehingga ke akhir hayat.... amin

::: agk2 nya la... bgaimana perasaan aku bla aku dapat kad jmputan dari seseorg... org yg aku sayg????? msti kecewa x terkata... hahahahahahahaha

apa2 pun... jodoh telah di tetapkan oleh Allah pencipta sekalian alam....
terima lah takdirnya dengan sabar... krana Dia Maha Mengetahui apa yg terbaik untuk hambanya...

sekian...

No comments:

Post a Comment