Sahabat Maya

Tuesday, December 28, 2010

Bacalah .....

Assalamualaikum pembuka bicara... salam sejahtera pengikat saudara....

sebagai muqaddimah...
Jalan hidup manusia ini begitu singkat... kadang2 kita merasakan perjalann kita masih jauh... btul.. perjlann kita masih jauh untuk ke alam yg kekal abadi... tetapi begitu singkat d bumi yg fana ini...
bila d renung2 kembali... kadang2 terlintas d fikiran ini... apa yg tlah aku lakukan selama aku hidup ini??? dan secara jujurnya... aku sendiri tidak berani untuk mnjawabnya...

apa yg dah jadi dengan diri aku sekarang ini??? aku sendiri pun x pasti...
npa aku jadi macam ney??? masih tiada jawapan yg kukuh untu jwb soalan aku sndiri...
mungin ini adalah krana keadaan sekeliling + azam aku, hasilnya diriku sekarang....

secara jujur.. aku masih lagi mntah dalam byak perkara terutamanya.. dalam agama...
dalam hidup ini aku masih lagi terkapai-kapai mencari jalan yg lurus... jalan yg patut aku tuju...
aku masih lagi mencari hala tuju, untuk mngenal diri sndiri....

kadang2 aku rasa apa yg aku lakuakan itu btul... tpi pda hakikatnya x... tpi bukankah itu lumrah hidup??? terpulang la...
bukan senang nk jaga hati semua insan yg ada d sekeliling kita... dalam kita berhati-hati pasti ada shja yg x kna d mata org yg memndang kita... sebaik mna pun manusia itu.. pasti ada org yg akn cba untuk mncari kelemahan org.... biasa la tu....

dalam hidup aku... aku cba untuk mlakukan sesuatu... knapa drg bleh wat, aku x leh???
apa yg mampu aku lakuakn sekrg hnya la berserah kpada Yang Maha Berkuasa, kerana Dia tahu apa yang terbaik untuk hambanya...

setiap kesulitan pasti ada kemudahan....

--> tenang la dalam mncari jalan keluar dari kekusutan, muhasabah la diri yg selalu leka, ingt la musibah yg terdahulu yg telah d lepasi, jgn la pertikaikan pendapat org lain krana setiap individu ada hak untuk bersuara.... dan ambil pngajaran dari segala hal....

life actually simple, but we make it difficult
when you are in trouble
just smile even it just better for awhile
but, at the same time find the way to settle...

sesungguhnya yang baik itu datang dari Allah dan yang buruk itu datangnya dri khilaf diri ini....

sekian

No comments:

Post a Comment